Bestellen

  1. Prijzen

De BTW is bij de vermelde prijzen inbegrepen.

  1. Minimale bestelwaarde

De minimale bestelwaarde bedraagt € 40,00 per bestelling.

Leveren

  1. Verzendkosten

Per bestelling betaalt u slechts éénmaal de verzend- en verpakkingskosten van € 4,95 ongeacht het aantal bestelde artikelen of eventuele nazendingen. Uw pakje is tevens verzekerd tegen beschadiging en verlies.

Grote of zware artikelen worden bij u thuis afgeleverd met speciaal transport tegen de hierna genoemde toeslagen. De toeslag voor artikelen gekenmerkt met dit logo bedraagt € 19,- en met dit logo  € 39,-.

  1. Levering

Wij leveren uw bestelling snel en rechtstreeks. U heeft elk artikel 14 dagen lang vrijblijvend op zicht. Gedurende deze termijn mag u de artikelen proberen zoals u dat ook in een winkel zou mogen. U kunt uw bestelling herroepen als u onverhoopt niet helemaal tevreden bent. U heeft vervolgens 14 dagen tijd om de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking naar ons terug te sturen. Natuurlijk mag u ze ook ruilen tegen een ander artikel. In beide gevallen blijven de verzend- en verpakkingskosten van de artikelen voor uw rekening. La Ligua neemt de retourkosten voor haar rekening. Als u de gehele bestelling retourneert, brengen wij u geen verzendkosten in rekening.

Heeft u het pakket bij een Kiala punt opgehaald, dan kunt u het ook alleen retourneren via een Kialapunt

Uitgebreide informatie over het herroepingsrecht bij La Ligua vindt u hier.

Bezorgen

  1. Levering via KIALA

Wij bezorgen uw bestelling naar wens bij een KIALA punt (o.a. tabakswinkels, buurtsupermarkten, tankstations) bij u in de buurt. De ruime openingstijden (ook op zaterdag en in een aantal gevallen tevens op zondag) van KIALA punten maken het mogelijk dat u op een tijd die u het beste schikt uw bestelling kunt afhalen. Als u bij uw adresgegevens uw postcode invoert, krijgt u via een link met de KIALA website een lijst te zien van KIALA punten bij u in de buurt. U kunt natuurlijk ook de postcode van uw werkadres opgeven om KIALA punten in de buurt van uw werk te zien.

Wanneer u kiest voor levering van uw bestelling aan een KIALA punt vragen wij u ons uw e-mailadres of 06 nummer door te geven. Zodra uw bestelling bij het KIALA punt is aangekomen, brengen wij u hiervan op de hoogte. U heeft dan 14 dagen de tijd om uw bestelling af te halen.

De bezorgkosten voor levering aan een KIALA punt bedragen € 4,95. Uw pakje is tevens verzekerd tegen beschadiging en verlies. Bij het afhalen van uw pakje zal men u vragen naar een identiteitsbewijs; u kunt uw pakje het beste daarom zelf afhalen.

Voor nadere informatie over KIALA zie: www.kiala.nl

  1. Levering via DHL Parcel

Als u voor levering op uw huisadres heeft gekozen, wordt uw pakje door de bezorger bij u thuis afgeleverd. Als u op dat moment niet thuis bent, zal de bezorger proberen het pakje af te geven bij één van uw naaste buren. U krijgt dan een kaart in de bus met daarop het adres waar het pakket is afgegeven. Mochten de buren op dat moment ook niet thuis zijn, of heeft u aangegeven dat u niet wilt dat uw pakket bij buren bezorgd wordt, dan is op de kaart af te lezen wanneer de bezorger weer langskomt. Op de kaart staat ook een bezorgcode. Met deze code kunt u op www.dhlparcel.nl zelf aangeven wanneer u het pakket opnieuw bezorgd wilt hebben. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

De bezorgkosten voor bezorging op uw huisadres bedragen € 4,95. Uw pakje is tevens verzekerd tegen beschadiging en verlies.

  1. Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd?

Met een zendingsnummer kunt u uw bestelling online volgen. Dit nummer ontvangt u per e-mail, zodra de bestelling aan u verstuurd is. In totaal wordt uw bestelling 4 keer aangeboden op het door u gekozen adres.

Als uw pakketje via Kiala geleverd wordt, kunt u via www.kiala.nl/tnt met uw klantnummer de status van uw bestelling volgen.

 Betalen

  1. Betaling ineens

Bij betaling ineens kunt u kiezen voor betaling via iDEAL, PayPal. Bij betalen via iDEAL wordt u online doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaling voor u klaar staat. U kunt dan op de gebruikelijke wijze online betalen.

Een PayPal betaling verricht u gemakkelijk en snel met alleen uw e-mailadres en wachtwoord. U hoeft hiervoor slechts eenmalig gratis een PayPal rekening te openen

Garantie

  1. Garantie

La Ligua biedt een jaar garantie, naast de wettelijke rechten, op alle artikelen en garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Indien u aanspraak wilt maken op garantie verzoeken wij u contact met ons op te nemen via ons contactformulier.

 

Klachten

  1. Klachten

Natuurlijk doen wij er alles aan om u als klant tevreden te stellen. Mocht u toch niet tevreden zijn over onze producten of diensten, dan kunt u dit melden aan onze klantenservice. Wij zullen dan eerst in overleg met u proberen tot een goede oplossing te komen. Als u uw klacht per mail stuurt, krijgt u direct een ontvangstbevestiging van uw klacht. In ieder geval krijgt u van ons binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van uw klacht antwoord over de afhandeling van uw klacht. Lukt het niet om tot overeenstemming te komen, dan kunt u uw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg (www.sgc.nl). Tegen betaling van € 52,50 doet deze onafhankelijke commissie een bindende uitspraak in uw zaak. Wordt u in het gelijk gesteld, dan krijgt u het bedrag van € 52,50 terug.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Algemeen

  1. Algemeen

Voor elk aanbod geldt: levering zolang de voorraad strekt. Lichte afwijkingen zijn mogelijk.

  1. Bewaren van de bestelgegevens

De besteltekst wordt bij ons niet bewaard en kan na afsluiting van de bestelling niet meer worden opgeroepen. Onmiddellijk na het versturen van de bestelgegevens kunt u deze echter uitprinten. Verder ontvangt u per e-mail een bevestiging van ontvangst van uw bestelling met alle bestelgegevens. De technische bereikbaarheid van uw mailbox is hiervoor een voorwaarde.

  1. Gegevensbeveiliging

De voor de verkoopafhandeling benodigde gegevens worden opgeslagen en in het geval van bestelafhandeling aan de aan ons verbonden ondernemingen en aan onze serviceondernemingen doorgegeven. Het opgegeven telefoonnummer gebruiken wij voor eventuele vragen of voor een persoonlijke begroeting als u ons belt. Adresgegevens worden ook voor reclamedoeleinden benut, waarbij u het gebruik van uw gegevens ten alle tijde kunt herroepen.

Om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens tijdens het doorgeven via internet te waarborgen, zetten wij bij alle formulieren de SSL-techniek in. Daarom komen er tijdens het internetbezoek bij de online-bestelafwikkeling “cookies” in beeld. In deze cookies wordt alleen technische en in geen geval persoonlijke informatie opgeslagen. Kijk voor meer informatie over deze punten ook op onze pagina Gegevensbeveiliging met SSL.

  1. Vastlegging en gebruik van klantgegevens

Bij een bestelling worden uw gegevens opgenomen in het klantenbestand van onder de naam La Ligua. De wet bescherming persoonsgegevens schrijft voor dat handelend onder de naam La Ligua haar klantenbestand aanmeldt bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Een waarborg voor de privacy van uw gegevens! Wij gebruiken en registreren de voor uw bestelling benodigde gegevens. Bovendien leggen wij, op vrijwillige basis, uw geboortedatum (bij nieuwe klanten), het telefoonnummer en e-mailadres vast. Wij gebruiken deze gegevens bij internetbestellingen om u een ontvangstbevestiging van uw bestelling te kunnen sturen en om u op de hoogte te houden van onze producten en diensten. Als u er voor gekozen heeft wel informatie te willen ontvangen, maar dit later wenst stop te zetten, is dit uiteraard mogelijk.

Wat betreft de (NAW-) gegevens die aan derden ter beschikking gesteld kunnen worden, kunt u ervan verzekerd zijn dat wij hierbij zoveel mogelijk rekening houden met uw persoonlijke voorkeuren. Indien u geen prijs stelt op dergelijke aanbiedingen/derdenverstrekking kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw gegevens online inzien bij Mijn La Ligua. Voor wijziging van uw gegevens kunt u via Uw mededeling contact met ons opnemen of een brief sturen aan La Ligua, zie contact klantenservice.